Konfekcjonowanie materiałów – na czym polega?

Dystrybucja towarów do centrów logistycznych, magazynów lub bezpośrednio klientów to jeden z podstawowych procesów logistycznych w sieci dostaw. Aby jednak usprawnić i zoptymalizować ten obszar, materiały muszą zostać odpowiednio przygotowane i zabezpieczone. Procesem poprzedzającym transport jest więc konfekcjonowanie towarów oraz materiałów reklamowych. Czym jest konfekcjonowanie przesyłek i dlaczego jest tak istotne?

Na czym polega konfekcjonowanie produktów?

Zgodnie z definicją konfekcjonowanie (ang. co-packing) to proces dzielenia wyrobów na określone porcje i odpowiednie pakowanie. Konfekcjonowanie produktów wykonuje się przede wszystkim w celu sprawnej i optymalnej dystrybucji pomiędzy punktami magazynowania i sprzedaży. Proces konfekcjonowania może obejmować szereg czynności, takich jak:

  • sortowanie i grupowanie,
  • pakowanie,
  • foliowanie,
  • etykietowanie,
  • tworzenie zestawów (np. promocyjnych, koszy upominkowych itp.),
  • zabezpieczanie towarów przed transportem.

Proces konfekcjonowania w dużej mierze odpowiada za finalny wygląd produktu. Podczas pakowania należy więc zwracać uwagę na estetykę. Równie ważne jest zastosowanie odpowiednich oznaczeń i elementów identyfikacji wizualnej. Całość kreuje bowiem wizerunek producenta w oczach klienta.

Konfekcjonowanie materiałów reklamowych

Proces konfekcjonowania dotyczy nie tylko produktów sprzedażowych, ale również materiałów marketingowych. Jedną z powszechnie wykorzystywanych strategii marketingowych jest marketing bezpośredni BTL. Z angielskiego marketing below the line to nic innego jak wszelkie działania marketingowe mające na celu dotarcie do indywidualnego odbiorcy. Są to więc również materiały i gadżety reklamowe wysyłane bezpośrednio do odbiorców. Masowa wysyłka listów jest natomiast ogromnym logistycznym wyzwaniem. Proces konfekcjonowania druków oraz innych materiałów reklamowych obejmuje więc między innymi:

  • tworzenie zestawów reklamowych,
  • pakowanie,
  • foliowanie,
  • adresowanie,
  • planowanie dystrybucji materiałów reklamowych,
  • wysyłkę,
  • ochronę danych osobowych zgodnie z zasadami RODO.

Konfekcjonowanie produktów – outsourcing

Tak jak każdy proces logistyczny w przedsiębiorstwie, konfekcjonowanie przesyłek wymaga zagospodarowania odpowiednich ku temu zasobów, w tym zaangażowania pracowników. Jedną z często wykorzystywanych możliwości jest powierzenie tego procesu wyspecjalizowanym podmiotom. Outsourcing usług związanych z kompleksowym konfekcjonowaniem może przynieść wiele korzyści, takich jak możliwość korzystania z wiedzy i doświadczenia usługodawcy, koncentracja na kluczowych kompetencjach oraz niższe koszty procesu wynikające z efektu skali.

Jedną z firm oferujących między innymi usługi związane z konfekcjonowaniem materiałów reklamowych jest DCN Direct. Wyspecjalizowany podmiot oferuje również usługi w zakresie e-mail marketingu, obsługi konkursów i loterii, zarządzania bazą klientów oraz ochroną danych osobowych klientów zgodnie z zasadami RODO.

  • Add Your Comment