Na czym polega copywriting SEO i jak pisać teksty pod Google

Copywriting SEO opiera się na dostarczaniu treści, które użyteczne są zarówno dla wyszukiwarki internetowej, jak i dla internautów, poszukujących wartościowych informacji. Pisanie tekstów wymaga więc posiadania odpowiedniego warsztatu, a także wiedzy dotyczącej funkcjonowania algorytmów Google.

Czym jest copywriting?

Copywriting polega na tworzeniu różnego typu treści na strony internetowe, na przykład w postaci:

  • opisów produktów,
  • artykułów blogowych,
  • artykułów zapleczowych,
  • artykułów preclowych,
  • artykułów naukowych,
  • poradników,
  • opisów kategorii.

Tymczasem copywriting premium może dodatkowo oferować listy okazyjne czy listy kondolencyjne, a także inne rodzaje tekstów, których celem jest pozycjonowanie strony internetowej, a także dostarczenie cennych informacji dla użytkownika.

Na czym polega tworzenie contentu?

Pisanie tekstów SEO to trudne zadanie, które wymaga znajomości zasad funkcjonowania algorytmów Google, a także dopasowaniu treści do potrzeb potencjalnego odbiorcy. Obecnie Google promuje nie promuje już treści pisanych pod klucz, bez ładu, niemających sensu. Z drugiej strony, tworzenie contentu musi opierać się na:

  • doborze odpowiednich fraz kluczowych,
  • formatowaniu tekstu,
  • prawidłowym rozmieszczeniu słów kluczowych w całym tekście,
  • stosowaniu fraz długo- i krótkoogonowych,
  • linkowaniu.

Każdy tekst ma nieco inną specyfikę – przykładowo w opisach produktów można stosować linkowanie, lecz nie zawsze znajdują się w nich nagłówki. Tymczasem w przypadku tekstów blogowych są one obligatoryjne, zwiększając jednocześnie czytelność treści.

Na czym skupia się copywriter?

Dobry copywriter musi mieć na uwadze przede wszystkim aspekty techniczne tekstu, które dyktują mu algorytmy Google. Dzięki temu strona, na której zostanie umieszczony tekst, będzie pozycjonowana. Niemniej jednak nie może on zapominać o tym, że treści trafiają do konkretnej grupy odbiorców, zatem teksty muszą być pisane zgodnie z ich potrzebami i wymaganiami (należy pamiętać między innymi o stosowaniu odpowiedniego słownictwa). Copywriter musi też odpowiedzieć sobie na pytanie, czego oczekują odbiorcy tekstu i jakie informacje chcieliby uzyskać.

  • Add Your Comment